ChrHansenPress

AFRY vinder applikationscenter for Chr. Hansen

AFRY vinder turnkey-projekt for Chr. Hansen og baner vejen for et nyt bæredygtigt udviklingscenter for mejeriindustrien

Som betroet rådgiver tager AFRY del i opførelsen af et produktionsanlæg for udvikling af nye, bæredygtige mejeriprodukter.

På et globalt plan efterspørger forbrugerne i stigende grad mad, som både er velsmagende, sund og bæredygtig. For i endnu højere grad at kunne hjælpe sine kunder med at imødekomme disse krav fra forbrugerne opfører fødevare- og biotechvirksomheden Chr. Hansen et nyt Application Technology Center (ATC). Applikationscenteret er en del af forsknings- og udviklingsfaciliteterne i Hørsholm nord for København, og skal bruges til at udvikle og afprøve nye produkter i et realistisk produktionsmiljø i samarbejde med kunder.

”Vi har valgt AFRY som betroet rådgiver til dette spændende byggeprojekt, fordi de er teknisk kompetente og samtidig har en rigtig god forståelse for fødevareingrediens-industrien og vores kunder. Vi er derfor overbeviste om, at vi sammen kan bygge et state-of-the-art udviklingscenter til mejeriproduktion,” siger Torsten Steenholt, Executive Vice President Global Operations, Chr. Hansen.

AFRY har været en betroet projektpartner for Chr. Hansen i mere end 10 år, og på dette projekt, som bl.a. inkluderer mælkemodtagelse, mælkebehandling og fremstilling af friske mejeriprodukter og ost, har AFRY været involveret allerede fra de indledende designfaser.

AFRY er ansvarlig for projektledelse, procesdesign, automatisering, rør- og elektrisk konstruktion, kvalitetssikring, fremstilling, montering, installation og idriftsættelse af det nye bæredygtige udviklingscenter.

”Vi er stolte over at få Chr. Hansens tillid til at samarbejde om dette vigtige projekt, hvorigennem vi bidrager til at imødekomme det voksende, globale behov for nye og mere bæredygtige fødevarer”, siger Paul Lange, Country Manager og leder af Food & Pharma i AFRY i Danmark.

Vil du vide mere?

Paul Lange - Country Manager, Denmark

Paul Lange

Country Manager, Denmark

Kontakt Paul Lange

Udfyld formularen, hvis du har en forespørgsel vedrørende salg. For andre forespørgsler kan du besøge vores kontorer- og kontaktsider.