ChrHansenPress

AFRY vinder turnkey-projekt for Chr. Hansen

19/07/2021

AFRY vinder turnkey-projekt for Chr. Hansen og baner vejen for et nyt bæredygtigt udviklingscenter for mejeriindustrien

Som betroet rådgiver tager AFRY del i opførelsen af et produktionsanlæg for udvikling af nye, bæredygtige mejeriprodukter.

Chr. Hansen er en global, differentieret bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingrediensløsninger til fødevarer, ernæring, kosttilskud og landbrugssektoren. Disse løsninger berører mere end én milliard menneskers liv hver dag.

På et globalt plan efterspørger forbrugerne i stigende grad mad, som både er velsmagende, sund og bæredygtig. For i endnu højere grad at kunne hjælpe sine kunder med at imødekomme disse krav fra forbrugerne opfører Chr. Hansen et nyt Application Test Center (ATC) i Hørsholm.

I mere end 10 år har AFRY været en betroet projektpartner for Chr. Hansen, og i dette projekt har AFRY været involveret allerede fra de indledende designfaser. Projektet inkluderer blandt andet mælkemodtagelse, mælkebehandling og fremstilling af friske mejeriprodukter og ost.

Et tværgående team fra AFRY er ansvarlig for projektledelse, procesdesign, automatisering, rør- og elektrisk konstruktion, kvalitetssikring, fremstilling, montering, installation og idriftsættelse af det nye bæredygtige udviklingscenter.

”Vi har valgt AFRY som betroet rådgiver til dette spændende byggeprojekt, fordi de er teknisk kompetente og samtidig har en rigtig god forståelse for fødevareingrediens-industrien og vores kunder. Vi er derfor overbeviste om, at vi sammen kan bygge et state-of-the-art udviklingscenter til mejeriproduktion,” siger Torsten Steenholt, Executive Vice President Global Operations, Chr. Hansen.

”Vi er stolte over at få Chr. Hansens tillid til at samarbejde om dette vigtige projekt, hvorigennem vi bidrager til at imødekomme det voksende, globale behov for nye og mere bæredygtige fødevarer”, siger Paul Lange, Country Manager og leder af Food & Pharma i AFRY i Danmark.

For mere information kontakt

Paul Lange