ÅF etablerar digital managementkonsultverksamhet

mån, 24/10/2016 - 10:28 CEST

Jens Sandström blir ny Head of Digital Business på ÅF. Han kommer att ansvara för att bygga upp en digital managementkonsultverksamhet inom ÅF Technology. Jens Sandström kommer senast från rollen som Vice President och Head of Digital Strategy & Transformation på Acando.

- Jag lockas av den kraft och de resurser som ÅF kan sätta bakom sina visioner och strategier tack vare att ÅF är ett så stort och lönsamt företag. Jag har tidigare i min karriär byggt upp verksamheter och möjligheten att bygga upp något nytt inom ÅF var helt enkelt för spännande för att säga nej till, säger Jens Sandström.

-ÅF befinner sig mitt i digitaliseringens centrum. Vi arbetar med i princip alla ”saker” som skall kopplas upp: från industrin till framtidens infrastruktur som inkluderar förarlösa fordon till telekomsystemen som blir kittet i den uppkopplade världen. Vi har en unik möjlighet att bli kundernas digitala navigatör utifrån detta unika helhetsperspektiv! Vi är därför glada att ha rekryterat Jens Sandström för att etablera en digital managementkonsultenhet. Enligt Teknikföretagen vill huvuddelen av svensk industri bli mer digitala, men färre än 10 procent har en digital strategi. ÅF Digital Business blir kundernas digitala navigatör, säger Viktor Svensson, divisionschef ÅF Technology.

Viktor Svensson, divisionschef ÅF Technolgy +46 10 505 12 01

Jens Sandström, Head of Digital Business på ÅF +46 10 505 68 16

<p>ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.</p><p>ÅF – Innovation by experience</p>