ÅF får order från SKF

tis, 15/03/2016 - 08:52 CET

ÅF har tecknat avtal med SKF om att utveckla och leverera ett antal nya högautomatiserade produktionsceller till SKFs fabrik i Göteborg. Ordern är ett helhetsåtagande där ÅF ansvarar för hela kedjan från projektledning, design och tillverkning till installation och driftsättning. Första leveransen sker hösten 2016 och slutleverans beräknas till början på 2017.

– Vi har haft flera internationella uppdrag åt SKF och nu får vi återigen förtroendet att leverera robotiserade automationssystem till deras fabrik i Göteborg. Det är ett kvitto på vår förmåga att stärka SKFs konkurrenskraft på en global marknad, säger Per Magnusson, divisionschef Industry.

Projektet levereras som nyckelfärdiga system och leds från ÅFs kontor i Laxå tillsammans med kontoren i Göteborg och Trollhättan.

Fabriken som ska moderniseras och effektiviseras är en av SKFs största och tillverkar rullager till industrin.

För mer information kontakta:
Per Magnusson, divisionschef Industry, 070 676 64 26, per.magnusson@afconsult.com
Nenno Vale, affärsansvarig Laxå, 070 591 90 04, nenno.vale@afconsult.com

<p>ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.</p><p>ÅF - Innovation by experience</p>

Related images