ÅF får uppdrag av Handelskammaren i Bolivia

fre, 01/21/2005 - 13:29
Regulatory
ÅF får uppdrag av Handelskammaren i BoliviaFör mer information:Jan Olsson, Projektkoordinator                       08-657 12 09/ 070-768 45 85Viktor Svensson, Informationschef                  08-657 12 01/ 070-657 20 26ÅF har fått ett omfattande uppdrag av Handelskammaren, Finansinspektionen och Skattemyndigheten i Bolivia, att stödja arbetet med att införa en baskontoplan för Bolivianska företag. Arbetet sträcker sig över 2 år och en projektledare kommer att vara stationerad i La Paz i Bolivia under denna tid.  Konsultprojektet, som finansieras av SIDA, är på totalt 12,5 miljoner kronor varav merparten tillfaller ÅF.  Olika experter från Sverige kommer att ingå i projektet som omfattar organisation, instutionella frågor, utbildning, implementering, kommunikation med mera.  ÅF driver sedan tidigare två större projekt i Bolivia.  AB Ångpanneföreningen Informationsavdelningen  Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: ÅF är ett ledande tekniskt konsultföretag. Vi kombinerar avancerat IT- och ingenjörskunnande inom områdena energi, miljö, massa, papper och kontroll, i utvecklingen av industriella system och produkter samt vid utformningen av installationer och infrateknik. ÅFs 2 750 medarbetare återfinns på ett 50-tal orter i Sverige och i ett tiotal andra europeiska länderAttachment: Pressmeddelande (PDF)Text version / Internet version / Print / Close