ÅF får uppdrag av Handelskammaren i Bolivia

fre, 01/21/2005 - 13:22
För mer information:

Jan Olsson, Projektkoordinator 08-657 12 09/ 070-768 45 85 Viktor Svensson, Informationschef 08-657 12 01/ 070-657 20 26

ÅF har fått ett omfattande uppdrag av Handelskammaren, Finansinspektionen och Skattemyndigheten i Bolivia, att stödja arbetet med att införa en baskontoplan för Bolivianska företag. Arbetet sträcker sig över 2 år och en projektledare kommer att vara stationerad i La Paz i Bolivia under denna tid. Konsultprojektet, som finansieras av SIDA, är på totalt 12,5 miljoner kronor varav merparten tillfaller ÅF. Olika experter från Sverige kommer att ingå i projektet som omfattar organisation, instutionella frågor, utbildning, implementering, kommunikation med mera. ÅF driver sedan tidigare två större projekt i Bolivia.
AB Ångpanneföreningen Informationsavdelningen

ÅF är ett ledande tekniskt konsultföretag. Vi kombinerar avancerat IT- och ingenjörskunnande inom områdena energi, miljö, massa, papper och kontroll, i utvecklingen av industriella system och produkter samt vid utformningen av installationer och infrateknik.

ÅFs 2 750 medarbetare återfinns på ett 50-tal orter i Sverige och i ett tiotal andra europeiska länder