ÅF förvärvar CECON

fre, 10/02/2017 - 09:00 CET

ÅF förvärvar Piteåbaserade CECON som erbjuder konsulttjänster inom VVS och energi. Förvärvet stärker ÅFs närvaro i Norrbotten och satsningen mot bygg och fastighet.

Som ett led i ÅFs tillväxtstrategi och ambitionen att expandera verksamheten inom teknik i fastigheter i Norrland, förvärvas CECON i Piteå. CECON kompletterar ÅFs befintliga kompetens och erbjudande inom VVS mot kunder inom bland annat industrin.

”Vi gläder oss åt att välkomna CECON till ÅF. Vi får kollegor med hög kompetens inom VVS, inte minst för industriella anläggningar, som på ett naturligt sätt förstärker vårt erbjudande”, säger Björn Qvist, affärsområdeschef Buildings på ÅF.

ÅF får genom förvärvet 7 nya kollegor baserade i Piteå, och har därmed sammanlagt över 20 konsulter inom teknik i byggnader i Norrbotten.

”Vi ser fram emot att bli en del av ÅF. För våra kunder innebär det att vi kan erbjuda en större kapacitet inom VVS, och även tjänster inom fler teknikområden. För oss är det spännande att bidra till ÅFs fortsatta expansion i regionen”, säger Tobias Lundqvist, en av tre delägare på CECON.

Cecon har en årlig omsättning på 6,6 MSEK och bolaget konsolideras från den 1 februari 2017.

För mer information:

Björn Qvist, affärsområdeschef Buildings+ 46 70 568 32 27
Anna Magni, kommunikationschef ÅF Infrastructure +48 708 97 29 00

Corporate Communication
ÅF AB (publ)

<p>ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.</p><p>ÅF – Innovation by experience</p>