ÅF förvärvar verksamhet av QB Food Tech

ons, 01/18/2006 - 09:03
Regulatory
ÅF förvärvar verksamhet av QB Food TechFör mer information:Jan-Erik Eriksson, Affärsområdeschef               08-657 13 50/070-666 00 71Viktor Svensson, Informationschef                     08-657 12 01/ 070-657 20 26ÅF förstärker sin verksamhet mot livs- och läkemedelsindustrin genom ett förvärv av 10 medarbetare från QB Food Tech i Lund, som levererar projekt och anläggningar samt tillverkar utrustning för livs- och läkemedelsindustrin. De medarbetare som ÅF övertar har expertkunskap avseende livs- och läkemedelsindustrins processer samt lång projekterfarenhet av installationer och helhetsåtaganden inom livs- och läkemedelsindustrin. ÅF förvärvade i juni 2004 8 medarbetare från QB Food Techs automations- och processverksamhet i Trollhättan. Den verksamheten är idag 13 medarbetare.  Förvärven innebär att ÅF ytterligare stärker sin roll som processleverantör mot livs- och läkemedelsindustrin. AB ÅngpanneföreningenInformationsavdelningen  ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och i utvecklingen av produkter och IT-system. Vi utför också kontroll och besiktning. Vårt ingenjörskunnande vilar på hundraårig erfarenhet och sakkunskap inom många branscher. ÅFs närmare 2 700 medarbetare arbetar på ett femtiotal kontor i Sverige och i ett tiotal andra europeiska länder.Attachment: Pressmeddelande (PDF)Text version / Internet version / Print / Close