ÅF ingår joint-venture i Brasilien inom Massa & Papper

fre, 05/20/2005 - 09:24
Regulatory
ÅF ingår joint-venture i Brasilien inom Massa & PapperFör mer information:Magnus Titus, Affärsutvecklingschef division Process 08-657 10 84 / 070-571 11 00Viktor Svensson, Informationschef                    08-657 12 01/ 070-657 20 26ÅF startar ett joint-venture i Brasilien tillsammans med det Brasilianska projekteringsföretaget A1 Engenharia e Gerenciamento Ltda, för aktiviteter inom den Brasilianska och Sydamerikanska skogsindustrin.  A1, baserat i Curitiba, är ett konsult- och projekteringsföretag som arbetar på den Brasilianska marknaden med 90 konsulter. Företaget startades för tre år sedan av Claudemir Martinelli, och är specialicerat på detaljprojektering inom massa- och pappersindustrin.  "Kombinationen av ÅFs globala massa- och papperserfarenhet, inom process- och projektledningsområdena i kombination med våra lokala resurser skapar ett nytt, intressant koncept för den Brasilianska marknaden", säger Claudemir Martinelli, VD och huvudägare av A1.  Magnus Titus, Affärsutvecklingschef inom ÅF, lägger till: "Den Brasilianska massa- och pappersindustrin växer väldigt snabbt. Vårt mål är att växa för att bli en långsiktig leverantör till massa- och pappersindustrin på den Brasilianska och Sydamerikanska marknaden, där vi redan är verksamma i Chile", säger Magnus Titus.   InformationsavdelningenAB Ångpanneföreningen  Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk:ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och i utvecklingen av produkter och IT-system. Vi utför också kontroll och besiktning. Vårt ingenjörskunnande vilar på hundraårig erfarenhet och sakkunskap inom många branscher. ÅFs närmare 2 700 medarbetare arbetar på ett femtiotal kontor i Sverige och i ett tiotal andra europeiska länder.Attachment: Pressmeddelande (PDF)Text version / Internet version / Print / Close