ÅF levererar styrsystem för ny flygplatsbelysning till Bromma Stockholm Airport

ons, 25/11/2015 - 09:26 CET

ÅF har fått i uppdrag av Swedavia att leverera styr- och övervakningssystemet för en ny och energisnål flygplatsbelysning på Bromma Stockholm Airport. Uppdraget är värt 15 miljoner kronor och beräknas pågå fram till sommaren 2016 med start omgående.

ÅF har fått i uppdrag av Swedavia att leverera styr- och övervakningssystemet för en ny och energisnål flygplatsbelysning på Bromma Stockholm Airport. Uppdraget är värt 15 miljoner kronor och beräknas pågå fram till sommaren 2016 med start omgående.

Sedan tidigare driver ÅF ett annat projekt gällande styr- och övervakningssystem för ett nytt ställverk på Bromma Stockholm Airport.

ÅF har en lång historik av uppdrag på svenska flygplatser, bland annat Arlanda, Landvetter och Saab-Linköping.

För mer information kontakta Magnus Grenthe, projektägare på ÅF, magnus.grenthe@afconsult.com, 010 505 38 92

Fotograf: Peter Phillips

<p>ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med&nbsp; uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till&nbsp; våra kunders utveckling och framgång. </p><p>Genom att kombinera olika&nbsp; teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara&nbsp; lösningar för en bättre framtid. Vår&nbsp; bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen. </p><p>ÅF – Innovation by experience.</p>