ÅF listas på Nasdaq Stockholm Large Cap

mån, 02/01/2017 - 09:00 CET

För mer information:

Stefan Johansson, CFO, +46 70 224 24 01

ÅFs snabba tillväxt fortsätter och från idag handlas bolagets aktie på Nasdaq Stockholm Large Cap - listan över företag med ett börsvärde som överstiger en miljard euro. ÅFs börsvärde uppgår idag till över 13 miljarder kronor.

"Vi växer snabbt både organiskt och genom förvärv med bibehållen lönsamhet och det är glädjande att vårt långsiktiga arbete ger resultat. På ÅF har vi en ingenjörskunskap med en unik spännvidd över hela energi-, industri- och infrastruktursektorn. Det är en fortsatt stark efterfrågan på dessa tjänster både i och utanför Skandinavien och vi ser framemot att tillsammans med våra kunder skapa innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid", säger Jonas Wiström, VD och koncernchef på ÅF.

ÅFs bokslutskommuniké för 2016 publiceras den 3 februari 2017.

Corporate Communication
ÅF AB (publ)

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.

ÅF - Innovation by experience