ÅF och Reinertsen diskuterar gemensam infrastrukturverksamhet

fre, 06/11/2015 - 08:30 CET
Regulatory

För mer information:

Emma Claesson, HR & Kommunikationschef
Mats Påhlsson, Divisionschef Infrastructure
+46 72 209 47 39
+46 70 534 64 00

ÅF och den norska teknikkonsulten Reinertsen AS för diskussioner om att samla sina norska verksamheter inom infrastruktur, bygg- och installationer i ett samägt bolag. Verksamheterna omfattar sammanlagt cirka 350 medarbetare och en omsättning på cirka 450 MNOK. Vidare omfattar diskussionerna att ÅF förvärvar Reinertsens svenska verksamhet inom infrastruktur, bygg- och installationer med cirka 185 medarbetare och en omsättning på cirka 200 MSEK.

Den planerade affären kommer att bli föremål för anmälan till konkurrensmyndigheten i Norge. ÅFs och Reinertsens övriga verksamheter omfattas inte av diskussionerna.

Informationsavdelningen
ÅF AB

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.

ÅF - Innovation by experience