ÅF och YIT vinner order till SYSAV

fre, 06/30/2006 - 09:47
För mer information: Lars Wiklund, ÅF-Benima 040-665 90 00/070-522 64 86 Magnus Grenthe, ÅF-Benima 040-665 90 00/070 550 92 92 Viktor Svensson, Informationschef 08-657 12 01/ 070-657 20 26 ÅF, genom divisionen ÅF-Benima har tillsammans med YIT vunnit en order avseende installation, kraft och automation för en ny avfallsförbränningslinje åt SYSAV (Sydvästra Skånes avfallsaktiebolag). YIT ska i funktionsentreprenadform leverera kompletta elinstallationer (ställverk transformatorer, motorer, kontrollutrustningar mm) och ÅF ska leverera styr- och övervakningssystem. Ordervärdet för ÅF är cirka 17 MSEK. Uppdraget påbörjas omgående.
ÅF-Benima och YIT, som har ett nära samarbete inom energisektorn sedan den 1 april 2006, förstärker genom denna order, ytterligare sin position som leverantör inom energibranschen. Den 1 april överförde YIT sin automationsverksamhet i Malmö, Växjö och Göteborg till ÅF-Benima. ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag 3500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.