ÅF öppnar nytt kontor i Marievik, Liljeholmen

tors, 08/12/2016 - 08:00 CET

Den 19 december öppnar ÅF ett nytt kontor i Marievik, Liljeholmen söder om Stockholm. Totalt rör det sig om cirka 5 000 kvm kontorsyta. Flytten sker i tre etapper och när hela flytten är genomförd kommer ÅF att ha cirka 360 arbetsplatser i huset.

Marievik har ett attraktivt läge med goda kommunikationer. T-banan ligger bara fem minuter bort och likaså tvärbana, samt flera bussförbindelser direkt utanför kontoret.

Kontoret är ett komplement till ÅFs huvudkontor i Solna.

- ÅF har valt att etablera Marievikskontoret för att kunna erbjuda våra medarbetare en arbetsplats söder om staden också. Men förhoppningen är att både kunder, partners och medarbetare ska söka sig till kontoret, säger Carl-Olof Alknert, Director Real Estate and Facility på ÅF.

Fastighetsägare är Castellum. ÅF har även Castellum-kontor i Luleå, Östersund, Solna, Örebro, Jönköping och Växjö. Totalt rör det sig om närmare 30.000 kvm.

För mer information kontakta Carl-Olof Alknert, Director Real Estate and Facility  +46 10 505 41 05

<p>ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.</p><p>ÅF – Innovation by experience</p>