ÅF Pöyry tillsätter ny medlem i koncernledningen

fre, 12/07/2019 - 07:50 CEST
Regulatory

Juuso Pajunen har utsetts till CFO och medlem av koncernledningen.

Juuso Pajunen har varit tillförordnad CFO på ÅF Pöyry sedan 28 maj. Från och med idag är han ny ordinarie CFO och medlem av koncernledningen.

Juuso Pajunen har varit CFO på Pöyry PLC sedan 2016, med flera olika ledande positioner under sina 12 år på företaget. Han har en Master of Science i ekonomi från Handelshögskolan i Helsingfors.

“Jag är glad över att välkomna Juuso Pajunen som CFO i ÅF Pöyrys koncernledning. Med den erfarenhet och djupa kunskap han har fått under sina år på Pöyry, blir Juuso en stor tillgång i att leda det strategiska arbetet med den fortsatta finansiella utvecklingen för att uppnå företagets mål”, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef på ÅF Pöyry.

“Vi har en spännande resa framför oss som ett ledande internationellt företag inom teknik, design och rådgivning, och jag ser fram emot att bidra till att skapa lönsam tillväxt och att ytterligare utveckla vårt företag”, säger Juuso Pajunen, CFO på ÅF Pöyry.

ÅF Pöyry AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cathrine Sandegren, Kommunikationsdirektör ÅF Pöyry
+46 70 292 68 26

ÅF Pöyry är ett ledande internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi skapar lösningar åt våra kunder utifrån ett hållbarhetsperspektiv och globala trender såsom urbanisering och digitalisering. Vi är mer än 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri och energi som arbetar globalt för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Making Future.

ÅF Pöyry AB (publ), Frösundaleden 2, SE-169 99 Stockholm