ÅF växer inom projektledning

tors, 19/03/2015 - 09:24 CET

”Detta är ett strategiskt förvärv för vår fortsatta expansion inom bygg- och projektledningstjänster i västra Götaland”, säger Peter Hjelmze, ÅFs affärsområdeschef Project Management.

Bland kunderna finns industriella anläggningsägare som SKF och Volvo, entreprenörer och fastighetsutvecklare som Riksbyggen och Peab samt privata och offentliga fastighetsbolag som Platzer, Västfastigheter, Svenska Kyrkan och Göteborgs stad.

”Göteborgsregionen är en av Sveriges mest expansiva, med stora planerade investeringar inom bostäder, kontor, handel, kollektivtrafik och infrastruktur. Genom samgåendet med ÅF kan vi ännu bättre stödja våra befintliga kunder, samtidigt som vi får tillgång till en betydligt större kundbas. Det här ska bli riktigt, riktigt kul!” avslutar Tommy Johansson, VD på Österjärn som nu går in i rollen som sektionschef hos ÅF i Göteborg.

Österjärn integreras i division Infrastructure, som nu tar ytterligare ett viktigt steg mot att bli en av Skandinaviens ledande aktörer inom området.

För mer info, kontakta Peter Hjelmze.