ÅF vinner sjukhusuppdrag i Malmö

fre, 10/07/2015 - 08:30 CEST
Regulatory

För mer information:

Björn Qvist, Affärsområdeschef, Division Infrastructure             +46 10 505 10 79
Emma Claesson, Vice President HR & Communications           +46 72 209 47 39

ÅF har ingått ett betydande avtal med Region Skåne om utvecklingen av framtidens sjukhus i Malmö. ÅF bidrar med ledande kompetens och projekterar tekniska installationer i  sjukhusets nya centrala vårdbyggnad. Ordern värderas till 35 MSEK.

- Det är glädjande att ÅF framgångsrikt fortsätter att vinna den här typen av projekt. Vi har stora resurser och ledande kompetens vad gäller tekniskt komplexa system  i vårdbyggnader. Just nu är vi inblandade i de flesta sjukhusprojekt runt om i Sverige. I projektportföljen finns bland annat Nya Karolinska i Solna och Vrinnevi Sjukhus i Norrköping, säger Björn Qvist, affärsområdeschef på ÅFs division Infrastructure.

Utvecklingen av Malmö sjukhusområde omfattar en ny huvudbyggnad på ca 70 000 m2, provisoriska ersättningslokaler, ny försörjningsbyggnad samt ny infrastruktur i form av kulvertar för transport och teknik.  Den nya vårdbyggnaden utformas med funktionen i fokus, en hållbar byggnad som är flexibel och anpassningsbar för framtida vårdteknik och arbetssätt.

Corporate Communication
ÅF AB (publ)

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.

ÅF - Innovation by experience