AFRY istället för ÅF Pöyry i börslistan

ons, 23/06/2021 - 09:00 CEST

Från den 23 juni 2021 kommer ÅF Pöyry AB (publ) vara listat under det nya namnet AFRY AB och samtidigt uppdateras kortnamnet (tickern) till AFRY. Aktiens ISIN-kod kommer att vara oförändrad. AFRYs B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och ingår i listan Large Cap.

Ändringen görs efter ett beslut på bolagets årsstämma den 3 juni då även Tom Erixon valdes till ny styrelseordförande:

- Nu är vi AFRY i alla sammanhang och det är en fin symbolisk start för mig som ny styrelseordförande. Klimatutmaningarna driver ett väldigt förändringstryck. Det skapar stora möjligheter för AFRY framöver när industriella processer ska ställas om. Ett starkt varumärke befäster vår ställning som ett globalt företag och förstärker vårt fokus på hållbara lösningar, säger Tom Erixon.

- Efter samgåendet av ÅF och Pöyry i 2019 är vi väl positionerade och vår ambition är att vara ledande i Europa inom hållbar teknik, design och rådgivning med global räckvidd, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef AFRY.

- Vårt varumärke AFRY har på kort tid blivit en symbol för vårt starka engagemang och kunskap inom digitalisering och hållbarhet. Tillsammans med samarbetspartners som Gapminder, Norrsken Foundation och 1.5°C Business Playbook kan vi lyfta vikten av fakta och innovation för att öka omställningstakten i samhället, säger Cathrine Sandegren, kommunikationsdirektör AFRY.

Nytt bolagsnamn: AFRY AB
Nytt kortnamn: AFRY
Oförändrad ISIN kod: SE0005999836
Oförändrad orderboks ID: 862

Corporate Communication
AFRY AB (publ)

För mer information, vänligen kontakta:

Ebba Vassallo, Investor Relations +46 704718198

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future

AFRY AB (publ.)