AFRY lanserar Efterklang ™ och Light Bureau

mån, 02/12/2019 - 09:00 CET

Sedan den 25 november heter vi AFRY. Som en del av vårt varumärkesbyte konkretiserar vi även våra erbjudanden inom akustik och ljusdesign i två nya varumärken: Efterklang™ och Light Bureau.

AFRY är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Inom ramen för design har vi bland annat erbjudanden inom akustik och ljusdesign. Nu kommer dessa att gå under nya namn – ÅF Lighting blir Light Bureau och ÅF Sound & Vibration blir Efterklang™.

- AFRY är idag ett ingenjörs- och designföretag. Med lanseringen av Light Bureau och Efterklang™ vill vi konkretisera två av våra unika erbjudanden. Våra akustiker och ljusdesigner är marknadsledande inom sina respektive fält och därför känns det jättekul att kunna profilera deras erbjudanden ytterligare, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef AFRY.

Efterklang™ är ett av Europas största och ledande kompetenscentra inom rådgivning, design och projektering av akustik, ljud och vibrationer. Vi arbetar med att skapa optimerade byggnader, infrastruktur och platser, industrier och produkter med rätt akustiska egenskaper och audiella profiler.

AFRYs ljusdesigners är marknadsledande i Skandinavien och är även bland de största inom ljusdesign av såväl interiöra som exteriöra miljöer i världen. Genom nära samarbeten med arkitekter, underleverantörer, myndigheter och kommuner utvecklar Light Bureau inspirerande ljusdesign för både offentliga och privata platser.

Utöver Efterklang™ och Light Bureau kommer de sedan tidigare fristående varumärkena Koncept, Gottlieb Paludan Architects, sandellsandberg och InUse att kvarstå.

ÅF Pöyry AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cathrine Sandegren, Kommunikationschef

Andrea Herlitz, Pressansvarig
070-426 10 97

AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Making Future.

Related files