AFRY populäraste arbetsgivaren bland forskare

mån, 21/06/2021 - 12:30 CEST

AFRY rankas återigen som den populäraste arbetsgivaren när forskare i Sverige väljer potentiella arbetsgivare. Framtidens Forskning har i sin årliga undersökning frågat 700 forskare i Sverige vilka företag de kan tänka sig att arbeta för och 28 procent av de svarande väljer AFRY. Astra Zeneca och Volvo Group kommer strax efter, med 27 respektive 25 procent.

Undersökningen genomfördes i början av maj 2021 och är gjord mot ett slumpmässigt urval av forskare i akademin. Resultatet baseras på svar från cirka 700 forskare som har svarat på frågan "Vilka av följande forskningsintensiva företag skulle du kunna tänka dig att arbeta hos?”.

– Jag är mycket glad och stolt över att AFRY är och förblir en attraktiv arbetsgivare bland forskare, då de utgör en viktig del av vår framgång. Våra kunder söker hållbara lösningar och samverkan med akademin har stor betydelse då tekniklösningar, forskning och innovation tillsammans bidrar till ökad hållbarhet, säger Jonas Gustavsson.

AFRYs strategi för att vara ett ledande innovativt företag handlar om att samverka med forskning och akademin samt att attrahera forskare och experter, som drivs av att hjälpa AFRYs kunder att accelerera omställningen till ett hållbart samhälle.

Magasinet och webbtidningen Framtidens Forskning produceras av NextMedia, i samarbete med Stiftelsen för Strategisk Forskning. Den statistiska felmarginalen för undersökningen är 2,5–4,0 procentenheter.

Mer om undersökningen: framtidensforskning.se/2021/06/16/samverkan-avgorande-for-sveriges-konkurrenskraft

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Magni, kommunikationschef Infrastructure, AFRY

070–897 29 00

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future

ÅF Pöyry AB (publ.)