AFRY skriver IT-avtal med Kammarkollegiet

ons, 19/05/2021 - 09:00 CEST

Kammarkollegiet är den myndighet som ansvarar för effektiv upphandling till offentlig verksamhet i Sverige. Nu vinner AFRY avtal gällande IT- och konsulttjänster med Kammarkollegiet för att hjälpa de offentliga verksamheterna med sina IT-behov.

Kammarkollegiet ansvarar för statens inköpssamordning. De samordnar ramavtal för att effektivisera upphandlingar av varor och tjänster som myndigheter inhandlar.

Nu ingår AFRY i Kammarkollegiets ramavtal om IT- och konsulttjänster, vilket bland annat omfattar uppdrag som ledning av IT-projekt, arkitektur och utveckling samt konsulttjänster. Avtalet gäller statliga förvaltningsmyndigheter och affärsverk, AP-fonder, Sveriges domstolar och domstolsverk samt svenska utlandsmyndigheter.

– Vi är mycket stolta och glada över att få ta del av detta ramavtal. Genom att visa på AFRYs stora kapacitet och erfarenhet kring digitalisering och IT-leverans så är AFRY ett av nio bolag inom vardera områden som vunnit tilldelning på Kammarkollegiets ramavtal gällande IT-konsulttjänster. Det ligger i linje med AFRYs satsning på digitalisering och hållbarhet, säger Jens Andersson, vice affärsområdeschef IT Solutions, AFRY.

Genom ramavtalet kommer AFRY kunna leverera tjänster till offentlig verksamhet i stora delar av Sverige. Från och med oktober 2022 ska leverans utan begränsning kunna ske i hela landet. Den totala omfattningen beräknas ha ett maximalt värde om 6 miljarder SEK under fyra års tid.

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Nyman, global presschef
070–646 95 55