AFRY stärker sitt bygg- och fastighetserbjudande i norra Sverige genom förvärvet av TM Konsult AB

tis, 11/05/2021 - 09:00 CEST

Med förvärvet av arkitekt- och teknikkonsultbolaget ökar AFRY sin lokala närvaro i en region där investeringar i mångmiljardklassen för industrins klimatomställning väntas de kommande decennierna, och etablerar ett helhetserbjudande inom bygg och fastighet.

TM Konsult grundades 1966 och är ett multidisciplinärt bolag med stark lokal förankring. Deras tjänsteutbud och geografiska placering kompletterar AFRYs befintliga verksamhet, och parterna etablerar tillsammans ett helhetserbjudande i den expansiva regionen.

– Vi ser fram emot att stärka vår plattform i norra Sverige, och vara en självklar partner till våra kunder i den hållbara omställningen. Vi är så glada över att välkomna TM Konsult, som är en perfekt matchning i erbjudande och kompetens, men också i företagskultur, säger Malin Frenning, chef för division Infrastructure på AFRY.

– Att bli en del av ett bolag som AFRY medför många utvecklingsmöjligheter för både våra medarbetare och kunder, vilket jag är mycket glad över. Vi ser fram emot att tillsammans bidra till utvecklingen inom AFRY i norra Sverige, säger Anders Franklin, VD TM Konsult AB.

TM Konsult AB har en årlig omsättning på cirka 100 MSEK och har 112 anställda baserade i åtta städer i Västerbotten och Västernorrland. Bolaget konsolideras per den 1 maj.

Corporate Communication

ÅF Pöyry AB (publ)

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cathrine Sandegren, Kommunikationsdirektör

070–292 68 26