Ändringar i koncernledningen

tis, 28/05/2019 - 10:16 CEST
Regulatory

Stefan Johansson kommer av hälsoskäl sluta som CFO för ÅF Pöyry. Juuso Pajunen, tidigare CFO i Pöyry, är därför tillförordnad CFO från och med den 28 maj 2019.

Stefan Johansson kommer av hälsoskäl att sluta som CFO och medlem i koncernledningen, men kommer fortsätta att vara aktiv inom bolaget, och stötta Juuso Pajunen som går in som tillförordnad CFO.

”Stefan har i sin roll som CFO bidragit till bolagets framgångsrika tillväxtresa och jag vill passa på att tacka Stefan för ett väldigt bra samarbete”, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef ÅF Pöyry.

Juuso Pajunen har varit CFO för Pöyry sedan 2016 och har haft ett flertal ledande befattningar inom bolaget sedan 2004. Juuso Pajunen är utbildad M.Sc. (Econ.) från Helsinki School of Economics.

En rekryteringsprocess för en ny CFO för ÅF Pöyry har initierats.

ÅF Pöyry AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cathrine Sandegren, Kommunikationschef
+70 292 6826

ÅF Pöyry är ett ledande internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi skapar lösningar åt våra kunder utifrån ett hållbarhetsperspektiv och globala trender såsom urbanisering och digitalisering. Vi är mer än 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri och energi som arbetar globalt för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Making Future

ÅF Pöyry AB (publ), Frösundaleden 2, SE-169 99 Stockholm