”Att vi har bidragit till state-of-the-art i aktiv säkerhet och sensor fusion har varit otroligt spännande och lärorikt”

tis, 18/11/2014 - 09:46 CET

David Andersson har jobbat med Volvos Non-Hit Car and Truck projekt.

Vad har din roll varit i projektet?

Jag har främst arbetat med verktygsutveckling under projektets gång, samt stöttat i forskning runt sensor fusion. I projektets slutskede koordinerade jag releaser, verifiering och versionshantering.

Vad har gjort det här projektet intressant, vad har ni stött på för utmaningar?

Att vi har bidragit till state-of-the-art i aktiv säkerhet och sensor fusion har vart otroligt spännande och lärorikt! Utmaningarna var att arbeta med komplexa system, sensorer och beräkningar i aktiv säkerhets-domänens framkant, i en relativt liten gruppering. Kraven på ett robust system i en realtidsmiljö där vi interagerar med andra fordon och människor, gör utmaningen både spännande och krävande,

Vad är det som gör att du trivs på ÅF?

Jag gillar hur ÅF spänner över så många stora tekniska områden och verkar för att ständigt ligga i framkant. ÅF har också förmånen att attrahera de mest drivna ingenjörerna vilket gör det till ett spännande företag att arbeta på.

Vad är viktigt för dig när du väljer arbetsgivare?

Att det erbjuds bra och tydliga utvecklingsmöjligheter, en marknadsmässig lön samt att arbetsgivaren jobbar aktivt med bra personalrelationer och trivsel.