Förändring i ÅFs koncernledning

tors, 07/06/2018 - 13:08 CEST

Roberto Gerosa, Divisionschef Energy, har beslutat att lämna ÅF.

Roberto Gerosa började på ÅF 2007 genom förvärvet av det schweiziska företaget Colenco där Roberto var VD. Sedan 2011 har han varit chef för division International med fokus på att bygga upp ÅFs internationella närvaro i mer än 80 länder med tyngd på energimarknaden. I januari 2018 blev Roberto utnämnd till chef för divisionen Energy.

"Under Robertos elva år på ÅF har han varit en nyckelspelare i att etablera ÅF på den internationella marknaden och har utvecklat vårt erbjudande inom energiområdet. Jag vill ta tillfället i akt och tacka Roberto för hans fantastiska insatser och önska honom lycka till i framtiden", säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef på ÅF.

Rekryteringsprocessen för att hitta en ersättare har påbörjats och Roberto kommer att fortsätta i rollen som Divisionschef till en ersättare är på plats.

Corporate Communication
ÅF AB (publ)

ÅF är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen.

ÅF – Making Future.

ÅF AB (publ), Frösundaleden 2, SE-169 99 Stockholm