Inbjudan till AFRYs kapitalmarknadsdag 2020

tors, 29/10/2020 - 10:52 CET

AFRY (ÅF Pöyry AB) bjuder in investerare, analytiker och media till en digital kapitalmarknadsdag tisdagen den 24 november 2020, kl 13.00-15.30.

Vårt samhälle står inför omfattande förändringar de närmaste åren, vilket har ökat behovet av digitala och hållbara lösningar. AFRY är rätt positionerade att bidra till denna utveckling: vi har en affär som alltmer fokuserar på transformativa segment med långsiktig tillväxt, en djup sektorkunskap och ett starkt erbjudande inom digitalisering. Vi har etablerat en stabil plattform för tillväxt och värdeskapande - nu är vi redo för take-off.

Syftet med dagen är att presentera AFRYs take-off strategi, finansiella utveckling och hållbarhetsfokus, samt fördjupningar inom ett antal fokusområden såsom infrastruktur, ren energi, bio-industri samt livs- och läkemedelsindustrin.

I en livestreamad sändning så blir det presentationer av Jonas Gustavsson, VD och koncernchef, Juuso Pajunen, CFO, Marie Trogstam, hållbarhetschef samt Malin Frenning, divisionschef Infrastructure, Robert Larsson, divisionschef Industrial & Digital Solutions, Nicholas Oksanen, divisionschef Process Industries och Richard Pinnock, divisionschef Energy.

Presentationerna kommer att hållas på engelska. Agendan för dagen presenteras en vecka i förväg. Det kommer även att ges möjlighet till möten med VD, CFO, hållbarhetschef och divisionschefer.

Välkommen med din anmälan och bokning av möten på AFRY.

Ett fullständigt program och länk till det digitala mötet görs tillgängligt på AFRY.com innan eventet.

Varmt välkommen!

Corporate Communication
ÅF Pöyry AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ebba Vassallo, Investor Relations, +46 704718198

AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Making Future.

ÅF Pöyry AB (publ), Frösundaleden 2, SE-169 99 Stockholm