Linda Pålsson har utsetts till Executive Vice President och Divisionschef Energy

ons, 06/07/2022 - 14:00 CEST

Förändring i koncernledningen på AFRY

Den 1 augusti 2022 tillträder Linda Pålsson i rollen som Executive Vice President & Divisionschef Energy på AFRY. Linda Pålsson är för närvarande Vice President Hydro & Energy Nordics på AFRY och har 20 års erfarenhet inom företaget. Linda Pålsson har även haft ledande befattningar i Triventus Windpower och Infratek. Linda är utbildad i elektroteknik från Chalmers tekniska högskola i Göteborg.

”Jag är glad att välkomna Linda Pålsson till teamet. Linda har lång erfarenhet inom energisektorn och utmärkta ledaregenskaper. Energisektorn spelar en betydande roll i omställningen mot ett hållbart samhälle och tillsammans med Linda och teamet kommer vi att kunna fortsätta stödja våra kunder i att nå deras mål”, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef för AFRY.

”Jag ser fram emot att fortsätta bidra till den hållbara omställningen i samhället och till framgången i AFRY. Jag är stolt över den djupa branschkunskapen, kompetensen och samarbetet inom Energy Divisionen, och tillsammans med våra AFRY-kollegor kommer vi att fortsätta skapa värde för våra kunder”, säger Linda Pålsson.

Förändringen i koncernledningen kommer efter ett planerat rollbyte för nuvarande Executive Vice President, Richard Pinnock, som kommer att fortsätta i Energy Divisionen och AFRY som senior rådgivare.

”Jag vill passa på att tacka Richard Pinnock för hans ovärderliga ledarskap och enorma bidrag till företaget under åren som gått. Jag ser fram emot vårt fortsatta samarbete”, säger Jonas Gustavsson.

Corporate Communication AFRY AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cathrine Sandegren, EVP, Head of Communications & Brand

070–292 68 26

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future

Related images