Mall of Scandinavia är nominerad till Lighting Design Award 2016

tors, 14/04/2016 - 14:07 CEST

Mall of Scandinavia fortsätter väcka uppmärksamhet – nu har den spektakulära gallerian nominerats till utmärkelsen Lighting Design Award, i kategorin Retail Project of the Year.

Jim Collin, ljusdesigner och kontorschef i Malmö, är särskilt stolt över nomineringen. Jim har varit projektledare för den arkitektoniska ljusdesignen ända sedan vann den kommersiella designkoncepttävlingen 2011 och bjöd in oss i projektet.

”Den här nomineringen är själva kulmen på fem års intensivt samarbete mellan ÅF Lighting och Wingårdhs. Att nomineras till Lighting Design Award i hård konkurrens med ett stort antal internationellt erkända företag är en stor ära”, säger han och betonar att det inte bara är han som ska ha beröm.

”Många av mina kollegor inom ÅF Lighting har lagt mycket tid och kraft på det här projektet, precis som Wingårdh Architects. Vårt mål var att göra Skandinaviens största galleri till en unik shoppingupplevelse och nomineringen är ett bevis på att vi har nått det målet. Vi ser verkligen fram emot att delta vid prisutdelningen i London den 5 maj.”

För mer information, kontakta Jim Collin.

Foto: Åke E:son Lindman

<p>ÅF is an engineering and consulting company for the&nbsp;energy, industrial and infrastructure markets, creating progress for our clients&nbsp; since 1895.&nbsp;By connecting technologies we provide profitable,&nbsp; innovative and sustainable solutions to shape the future and improve people's&nbsp;lives.&nbsp;Building on our strong base in Europe, our business and&nbsp;clients are found all over the world.&nbsp;</p><p>ÅF – Innovation by experience.</p>