Nyfiken på ÅF Green Day?

tis, 25/02/2014 - 12:41 CET

Möt Mats Landén och Nyamko Sabuni. Vi ställer ett par frågor till årets projektledare och moderator för ÅF Green Day 2014!

Mats: Vad är temat för årets ÅF Green Day?
Kris som drivkraft för förändring. Vi vill visa på hur företag som upplevt svåra kriser eller riskfyllda situationer har kunnat vända detta till något positivt, som också hjälpt till att stärka deras affärer.

Mats: Startfältet är välmeriterat – vem är du särskilt nöjd över att se på plats?
En av mina favoriter är Anitra Steen. Det ska bli oerhört spännande att höra henne berätta om sina erfarenheter av problemen i Systembolaget i början av 2000-talet och hur hon hanterade dem.

Nyamko: Du står som värd för ÅF Green Day och kommer också att vara moderator – vad hoppas du få ut av eventet?
Risk och möjlighet hör ihop. Jag tycker det är oerhört spännande och hoppas kunna föra en dialog om hur man kan se en möjlighet i risk. Jag tror att det här är en drivkraft för den snabba utveckling som vi haft på hållbarhetsområdet. Vi vill öppna upp för samtal och ökad tranparens. Istället för en förlamande rädsla för att göra fel, vill vi istället vända på det, vi ska skärpa våra sinnen och se till att öka vår kompetens för att bli ännu bättre på att hantera svåra situationer i affärsbeslut. Vi måste kunna göra fel i våra försök att göra rätt.