Region Stockholm tecknar ramavtal med ÅF Pöyry om strategisk hållbarhet

fre, 25/10/2019 - 09:00 CEST

Region Stockholm tecknar ramavtal med ÅF Pöyry inom miljö- och hållbarhetsområdet. Avtalet innehåller fyra delområden, där ÅF Pöyry fick högst poäng inom kategorin Strategisk hållbarhet. Det löper över en tvåårsperiod med möjlighet till förlängning på ytterligare två år.

Region Stockholm har under året genomfört en stor upphandling inom miljö- och hållbarhetsområdet. Bland de tio ämnesområden som upphandlingen gällde har ÅF Pöyry antagits som leverantör inom fyra. Det gäller områdena Säkerhetsrådgivare, Hållbara leveranskedjor, Energi och Strategisk hållbarhet. I den sistnämnda kategorin fick ÅF Pöyry högst poäng bland elva anbudsgivare.

-Vi är så stolta över att få möjlighet att arbeta med miljö- och hållbarhetsfrågor tillsammans med Region Stockholm. Region Stockholm har höga mål som bidrar till att de globala hållbarhetsmålen uppfylls och det är hedrande att de har valt oss som en partner, säger Åsa Fernell Modigh, regionchef Miljö, Mitt Öst, ÅF Pöyry.

ÅF Pöyry kan bland annat erbjuda hållbarhetstjänster inom analys, strategi och uppföljning och samarbetar med kunder inom infrastruktur, industri och energi. Våra lösningar svarar upp mot några av dagens starkaste trender: smarta städer och infrastruktur, ökad mobilitet, industriell digitalisering och en föränderlig energimarknad.

ÅF Pöyry AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cathrine Sandegren, Kommunikationschef
+4670 292 6826

ÅF Pöyry är ett ledande internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi skapar lösningar åt våra kunder utifrån ett hållbarhetsperspektiv och globala trender såsom urbanisering och digitalisering. Vi är mer än 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri och energi som arbetar globalt för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Making Future.

ÅF Pöyry AB (publ), Frösundaleden 2, SE-169 99 Stockholm