Rotation på ÅF – tung chef på ny position

tis, 12/12/2017 - 15:28 CET

Anders Lundin tillträder som ny affärsområdeschef för Buildings, en av Nordens största installationskonsulter för byggnader. Anders har en lång meritlista och kommer att utveckla affärsområdets kunderbjudanden mot större helhetsåtaganden.

Anders Lundin har närmast arbetat som regionchef på ÅF där han framgångsrikt fått verksamheten att växa inom tekniska installationer i byggnader i norra Sverige. 2016 korades han till Årets företagsledare i Borlänge.

– Anders Lundin har med sitt engagemang och sin framtidstro skapat en miljö där kunder och anställda trivs. På tio år har han tiofaldigat omsättningen och bidragit starkt till ÅFs framgång, säger Mats Påhlsson, divisionschef för ÅFs division Infrastructure.

– Jag är stolt och glad över förtroendet att få leda mitt team in i en ny era. Tillsammans med hela ÅF tar vi nu ytterligare kliv mot att erbjuda kundlösningar och koncept med större bredd, säger Anders Lundin, tillträdande affärsområdeschef inom division Infrastructure.

Björn Qvist, nuvarande affärsområdeschef för Buildings, går in i en ny roll med fokus på att utveckla ÅFs erbjudande inom fastigheter internationellt och på nya hemmamarknader. Krister Persson, idag sektionschef, efterträder Anders Lundin som regionchef för Nord. Samtliga tillträder sina nya roller den 1 januari 2018.

ÅF är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen.

ÅF – Making Future.

Mats Påhlsson