Jonas Gustavsson på besøg i Danmark

AFRY's koncernchef på besøg i Danmark

Jonas Gustavsson, President og CEO for AFRY, var for nyligt i Danmark, hvor han mødte den danske landeledelse og medarbejderne på to Town Hall Meetings i Herning og Herlev.

Jonas Gustavsson i Herning

Under besøget, som varede fra den 21. til den 22 juni, besøgte Jonas Gustavsson de prisvindende studieboliger BaseCamp, som AFRY har været rådgiver på. Derover var der lagt et møde ind med den danske landeledelse og to Town Hall Meetings på AFRY's kontorer i Herlev og Herning.

Danmark er et strategisk kerneland i AFRY, og vækstambitionerne er høje. I de kommende år skal de indfries ved både organisk vækst og strategiske opkøb, der vil styrke AFRY’s position som en af Nordens største ingeniørkoncerner. Det var blandt budskaberne fra Jonas Gustavsson til de knap 700 medarbejdere i AFRY i Danmark.

"Danmark er et foregangsland på mange områder med innovative projekter og en lang række interessante kunder, og hvor vi samtidig ser en rigtig god udvikling," siger Jonas Gustavsson.

AFRY vokser i Danmark

Besøget markerer samtidig flere års udvikling for den danske organisation.

”Vi er gået fra at være fem mindre danske selskaber, der gennem årene er blevet opkøbt af ÅF. I dag er vi alle en del af AFRY, og vores ydelser spænder bredt fra pharma over byggeri til energi. Det er denne faglige bredde, som gør os unikke i forhold til vores konkurrenter på det danske marked,” siger Paul Lange, Country Manager for AFRY i Danmark.

AFRY’s danske vækstambitioner var blandt de emner, som Paul Lange og resten af den danske landeledelse drøftede med Jonas Gustavsson under hans besøg.

"Vores største forretningsområder er byggeri, transport og Food & Pharma, og vi satser benhårdt på at positionere os inden for områder som Future Mobility og Life Science. Men også inden for energi har vi mulighed for at vækste, blandt andet fordi Danmark satser stort på vindenergi, energiøer og Power-to-X,” siger Paul Lange.

Besøg på BaseCamp i Lyngby
Ledergruppen i AFRY i Danmark

AFRY’s historie i Danmark

AFRY er det tidligere ÅF, som siden 00’erne har opkøbt en række danske virksomheder med hvert deres specialeområde: Hansen og Henneberg, Benima, Light Bureau, Midtconsult, Gottlieb Paludan Architects, P.A.P. og INSUCO.

I 2019 blev ÅF og finske Pöyry lagt sammen til ét selskab og lancerede samme år det fælles nye brand AFRY. Ved sammenlægningen er AFRY en af de største aktører inden for ingeniør-, design- og rådgivningsydelser i Norden og en global aktør med 17.000 medarbejdere fordelt på kontorer i mere end 50 lande og projekter i over 100 lande.

I Danmark er der ca. 650 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Herning, Aarhus, Kolding, Kalundborg, Herlev, Nordhavn, Tórshavn og Rønne, der skaber ingeniørløsninger inden for byggeri, transport, procesindustri, pharmaindustri, automation, energi, arkitektur, akustik og lysdesign.

Skal vi hjælpe dig?

Paul Lange - Country Manager, Denmark

Paul Lange

Country Manager, Denmark

Kontakt Paul Lange

Udfyld formularen, hvis du har en forespørgsel vedrørende salg. For andre forespørgsler kan du besøge vores kontorer- og kontaktsider.
Vinni Jürgensen - Head of Communications (Denmark)

Vinni Jürgensen

Head of Communications (Denmark)

Kontakt Vinni Jürgensen