GPA's kontor i Nordhavn

Ny administrerende direktør hos Gottlieb Paludan Architects

Arkitekt Mette Lyng Hansen bliver ny administrerende direktør hos Gottlieb Paludan Architects. Mette Lyng Hansen er i dag leder af C.F. Møller Architects afdeling i København, og hun tiltræder hos GPA i juni måned i år. Ansættelsen er led i et ledelsesmæssigt generationsskifte, der skal fremtidssikre Gottlieb Paludan Architects og ruste arkitektvirksomheden til yderligere international vækst.

Mette Hansen

Arkitekt med stor ledelseserfaring

Mette Lyng Hansen er uddannet fra Kunstakademiets Arkitektskole i 1993 og har lang erfaring inden for arkitektbranchen, både i Danmark og internationalt. Hun har bestridt forskellige ledelsesstillinger i branchen og har i 11 år har været del af C.F. Møller Architects, senest som direktør for tegnestuens afdeling i København og som medlem af direktionen. Hun har blandt andet også været lokal projektleder for franske Atelier Jean Nouvel og hollandske OMA i forbindelse med projekteringen af DRs Koncertsal og BLOX

Mette Lyng Hansen siger:

”Jeg har med stor glæde og stolthed takket ja til at overtage stafetten fra Kristian. Jeg glæder mig til at blive en del af Gottlieb Paludan Architects, og ser frem til nye spændende lokale og globale opgaver”.

Bliver del af en nyetableret ledelse

Mette overtager stillingen som CEO fra Kristian Hagemann, der giver stafetten videre efter 18 år på posten. Hun vil, sammen med de nyligt udnævnte kreative direktører Tine Kjærulff Bay og Thomas Bonde-Hansen, udgøre den nye direktion hos Gottlieb Paludan Architects. Ledelsen vil desuden blive yderligere styrket med en ny tegnestuechef i den nærmeste fremtid.

Kristian Hagemann siger: ”Vi har været gennem en grundig proces for at finde den rigtige person til at stå i spidsen for Gottlieb Paludan Architects og jeg er meget glad for, at Mette har lyst til at påtage sig opgaven. Med sine lederevner og erfaringer er hun den helt rette til at lede virksomheden ind i en ny æra med større fokus på internationale opgaver”.

Opruster til international udvikling

Gottlieb Paludan Architects har siden 2020 arbejdet med en ny ledelsesstruktur, der skal fremtidssikre organisationen og understøtte virksomhedens voksende internationale ambitioner.

Sammen med AFRY-koncernen har Gottlieb Paludan Architects i de senere år udviklet sig i en stadigt mere international retning, og virksomheden løser i dag opgaver i både Norge, Sverige, Tyskland, Schweiz, Holland, England og Kina, ligesom man i 2019 overtog den norske arkitektvirksomhed tegn 3, nu Gottlieb Paludan Architects Norge.

Malin Frenning, EVP og leder af AFRY’s infrastrukturdivision siger: ”Mette er en erfaren og inspirerende leder, og jeg er overbevist om, at hun vil fortsætte med at bygge videre på det stærke brand, som Gottlieb Paludan Architects har opnået gennem årene. Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at takke Kristian Hagemann og Jesper Gottlieb for deres bidrag til den fantastiske rejse, som AFRY og Gottlieb Paludan Architects har været på siden vores fusion i 2018. Jeg ser frem til at se, hvad der venter for denne enestående virksomhed med Mette ved roret.”

Vinni Jürgensen - Head of Communications (Denmark)

Vinni Jürgensen

Head of Communications (Denmark)

Kontakt Vinni Jürgensen

Udfyld formularen, hvis du har en forespørgsel vedrørende salg. For andre forespørgsler kan du besøge vores kontorer- og kontaktsider.
Joan Windfeldt - Senior Communications Advisor, Press Officer (Denmark)

Joan Windfeldt

Senior Communications Advisor, Press Officer (Denmark)