AFRY får topplacering i ENR:s ranking av de främsta internationella ingenjörs- och designbolagen

ons, 24/01/2024 - 09:00 CET

AFRY rankas som #1 globalt inom massa & papper i Engineering News Record (ENR) ranking bland de främsta internationella ingenjörs- och designföretagen. I den övergripande kategorin hamnar AFRY på plats 4 inom industriella processer och plats 8 inom energisektorn.

AFRYs höga ambitioner att leverera hållbara lösningar till våra kunder återspeglas i Engineering News Records (ENR) ranking. I 2023 års upplaga av top 225 internationella ingenjörs- och designbolagen finns AFRY bland de 20 största leverantörerna och behåller sin 18:e plats från föregående år. Om man tittar på alla sektorer i ENR Global Sourcebook är AFRY väl positionerat bland TOP10-företagen i flera kategorier.

Rankning inom industriella processer

AFRY har uppnått flera topplaceringar i specifika kategorier i ENR Global Sourcebook 2023. Inom industriella processer rankas AFRY som #4 i den övergripande kategorin. AFRYs positioner i underkategorierna är:

#1 Massa & papper

#2 Livsmedel och drycker

#4 Kemikalier (ej petroleum)

#4 Stål & icke-järnmetaller

#7 Gruvdrift

Ranking i energisektorn

I energisektorn har AFRY plats #8 i den övergripande kategorin och rankas i underkategorierna enligt följande:

#2 Kraftvärme

#3 Drift och underhåll

#7 Vattenkraft

#8 Transmission och distribution

─ De här resultaten visar AFRYs globala marknadsposition som ett av de ledande internationella ingenjörsföretagen inom våra kärnsektorer. Vi är fast beslutna att samarbeta med våra kunder för att tillsammans accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef på AFRY.

AFRYs kompetens täcker sektorerna energi, industriella processer, byggnader, tillverkning, vatten, avfall, transport och telekom, vilket gör att AFRY är väl positionerat för att stödja kunderna i den gröna omställningen som drivs av dekarbonisering, elektrifiering, digitalisering och cirkularitet.

För mer information, välkommen att kontakta

Maria Rothzén, PR and PA Manager, AFRY
maria.rothzen@afry.com, +46 72 566 19 28

AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle.

Vi är 19 000 hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden, en nettoomsättning på 24 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.

Making Future