ÅFs nominering resulterade i finalplats

tors, 18/06/2015 - 16:42 CEST

Volvo Cars Corporation är utsett till en av finalisterna till näringslivets mest prestigefyllda energipris E-prize 2015 i kategorin stora företag.

För sjunde året i rad arrangerar E.ON tillsammans med Veckans Affärer Sveriges största energieffektiviseringspris E-Prize. Det är näringslivets mest prestigefyllda energipris och belönar små och stora företag i Sverige som lyckats med sin energieffektivisering och därmed bidrar till ett mer hållbart Sverige.

ÅF har hjälpt Volvo CC med energikartläggning av Volvo Torslanda, Gent och Olofström. Detta uppdrag har fortsatt med att vi har varit projektledare för fortlöpande energisparprojekt på Torslandafabriken och Olofström. Tack vare detta strategiska arbete har Volvo kunnat genomföra stora besparingar under de 6 år som projekten pågått. Som en del av detta energispararbete genomför nu Volvo det största och mest innovativa projektet under hela perioden – Recirkulationsprojektet i målerifabriken i Torslanda, TB. Förutom att projektet medför mindre utsläpp av miljöfarliga ämnen så minskar energikostnaden med 7 500 000 SEK/år.

ÅF har utformat och skrivit nomineringen av Volvo CC till E-prize 2015 där Volvo efter urvalsprocessen är en av de 3 nominerade i kategorin stora företag.

E-prize delas ut den 13 oktober under Veckans Affärers stora hållbarhetsseminarium Hållbara Affärer på Grand Hotel i Stockholm.

Related images