Ändringar i koncernledningen

tis, 19/07/2022 - 07:30 CEST
Regulatory

Juuso Pajunen, CFO på AFRY, har beslutat att lämna bolaget

Juuso Pajunen kommer att lämna sin roll som CFO och medlem av koncernledningen på AFRY för en ny position utanför företaget.

"Det har varit ett nöje att arbeta med Juuso Pajunen och under de senaste åren har han bidragit betydligt till utvecklingen av AFRY, inklusive integrationen av ÅF och Pöyry under 2019. Jag vill tacka Juuso för hans ovärderliga engagemang, ledarskap och samarbete och önskar honom all lycka med sina framtidsplaner,” säger Jonas Gustavsson.

"Jag har haft förmånen att vara med på AFRYs resa och arbeta tillsammans med inspirerande människor över hela världen som accelererar omställningen i samhället. Jag vill tacka alla kollegor för ett bra samarbete under åren, och speciellt Jonas för hans ledarskap och mentorskap”, säger Juuso Pajunen, CFO på AFRY.

Rekryteringsprocessen av en ersättare kommer nu att påbörjas och Juuso Pajunen lämnar AFRY senast den 18 januari 2023.

Corporate Communication AFRY AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cathrine Sandegren, EVP, Head of Communications & Brand

070–292 68 26

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 juli 2022 kl 07:30 CET.

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.

Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.

Making Future

Related files