Claes Tingvall till ÅF

ons, 14/10/2015 - 10:16 CEST

ÅF tar hjälp av trafikgurun och visionären Claes Tingvall för att utveckla framtidens hållbara transportsystem. Snart blir både infrastrukturen och fordonen intelligenta, tillgängliga och miljövänliga.

– Jag gick precis i pension men kunde inte motstå när ÅF ringde och ville ha mig ombord. ÅF är nog det enda företaget som har innovationskraft och kapacitet att utveckla intelligent infrastruktur i sin helhet, säger Claes.

– Mitt jobb blir att inspirera ÅFs unga medarbetare och bygga broar mellan olika discipliner som samhällsplanering, fordonsteknik och hållbarhet. Det är bara så vi kan lyckas. Jag är övertygad om att vi inom tio år har en hållbar infrastruktur med smarta transporttjänster, självkörande elbilar och andra spännande fordon.

Claes Tingvall är mannen bakom Nollvisionen, strategin som har revolutionerat trafiksäkerheten i Sverige och i många andra länder. Han är internationellt erkänd trafikexpert och flitigt anlitad föreläsare och inspiratör.

För mer information, kontakta Maria Håkansson, maria.hakansson@afconsult.com

Related images